خبرهای داغ:
فرمانده گردان امام حسین(ع) نهاوند:

تولید داخلی و ملی یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی است  

نهاوند-فرمانده گردان امام حسین(ع) نهاوند گفت: تولید داخلی و ملی یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی است اقتصادی که بتواند هم نیاز داخلی را پاسخگو باشد و هم در مقابل جنگ اقتصادی دشمن و تحریم‌ها استقامت کند.    
کد خبر: ۹۳۳۳۱۲۰
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

تولید داخلی و ملی یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی است  مجتبی کیانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند با اشاره به نامگذاری اامسال با عنوان «تولید، پشتیبانی، مانع‌زدایی‌ها» اظهار داشت: تولید داخلی و ملی یکی از محور های اصلی اقتصاد مقاومتی است اقتصادی که بتواند هم نیاز داخلی را پاسخگو باشد و هم در بازارهای بین المللی عرض اندام کرده و هم در مقابل جنگ اقتصادی دشمن و تحریم‌ها استقامت کند.

وی افزود: بعد از اینکه دشمن در راستای رسیدن به هدف خود یعنی براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از طریق نظامی، فتنه‌های داخلی و حتی فرهنگی نا امید شده به جنگ اقتصادی روی آورد.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند با اشاره به اهمیت و نقش اقتصاد و معیشت در پایبندی و حمایت و پای کار بودن مردم هر جامعه از حکومت و ارزش‌ها و آرمان‎های خود گفت: دشمن چندین سال است که در حوزه اقتصاد و معیشت مردم فعالیت‌های جهانی و منطقه‌ای و حتی داخلی را با هدف تضعیف نظام و فاصله انداختن بین مردم و نظام و ناکارآمد نشان داد نوع حکومت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: امام امت با بصیرت و شجاعت و مدیریت الهی خود این خدعه و نیرنگ دشمن را رصد کرده بنابراین می‌بینیم که چندین سال است ایشان برای جهت‌گیری و سمت و سو دادن به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سیستم اجرایی کشور را به سمت اقتصاد و البته تولید ملی که زیربنای اقتصاد مقاومتی است سوق می‌دهند.

کیانی تصریح کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دستاورد تحقق شعار امسال با توجه به اتمام کار دولت فعلی و انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه و مجلس انقلابی که سال ۱۳۹۸ روی کار آمده و تشکیل شده، تصویب قوانین عملیاتی در راستای بهبود وضعیت اقتصاد فعلی کشور با روی کار آمدن دولتی است که امید و نگاه او به توان و استعداد و ظرفیت داخلی است.

وی یادآور شد: لازمه تحقق شعار سال نیز تصویب قوانین مورد نیاز، اجرای الزامات پشتیبانی، راه‌اندازی و جهش در تولید داخلی و ملی، نظارت دقیق و منظم بر روند کار اجرایی کشور در راستای تولید داخلی و حمایت مردمی است.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند تصریح کرد: واردات غیر ضروری و کالاهایی که مشابه داخلی دارند، خام فروشی و صادرات مواد خام از کشور و... نیز مهمترین مانع تولید داخلی هستند که باید از آنها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از تولیدکنندگان داخلی اظهار داشت: قوه قضائیه نیز می‌تواند از تولیدکنندگان در مقابل دست اندازان و سیستم مافیای داخلی که سعی در وابسته کردن اقتصاد کشور و عدم شکوفایی تولید داخلی دارند، حمایت و پشتیبانی کند.

کیانی با تأکید بر فرهنگسازی استفاده از کالاهای تولید داخلی گفت: در کنار مردم تمام سیستم اجرایی کشور، سازمان‌ها، نهادها، ادارات و وزارتخانه‌ها نیز همه باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و اولویت کالای تولید داخلی باشد.

وی ابراز داشت: خودباوری و میدان دادن به جوانان خلاق، مبتکر و با استعداد و دانشمندان داخلی موضوع دیگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده گردان رزمی جهادی ۱۵۹ امام حسین(ع) شهرستان نهاوند افزود: در شعار امسال آنچه در وهله اول به ذهن متبادر می‌شود تولید برابر با سیستم اجرایی کشور و دولت، پشتیبانی برابر با مجلس و قوانین مورد نیاز و مانع‌زدایی نیز با قوه قضائیه است اما  اگر می‌خواهیم شعار سال تحقق یابد همه قوا باید در این مهم ورود کنند.

وی عنوان کرد: همچنین باید با تبیین و تشکیل کارگروه‌های خاص و متخصص کار کارشناسی و راهکارهای عملیاتی تهیه شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات